1. Admissió:
La vàlvula A s'obre entren l'aire i el combustible en el cilindre. Baixa el pistó. Aleshores es fa el buit i ajuda a fer que la mescla entri millor.
2. Compressió:
Quan puja el pistó es tanque les vàlvules A i E i la mescla es comprimeix. Perquè pugi el pistó per primer cop cal usar un motor d'engegada alimentat per la bateria del cotxe. Després ja puja pel mateix gir de cigonyal.
3. Explosió:
Quan la mecla està molt comprimida la bugia llança una guspira que fa explotar la mescla. Els gasos molts calents s'expandeixen i fan abaixar el pistó.
4. Escapament:
S'obre la vàlvula d'escapament i, quan puja el pistó, expulsa els gasos produïts en la combustió a través d'aquesta vàlvula. Els gasos passen al tub d'escapament que als envia a l'exterior. Torna a començar el cicle admissió-compressió-explosió-escapament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario